Shopaholic.

iPad is a Wi-Fi 64 GB version (another one beh...

Image via Wikipedia

Har köp en hel del prylar på sista tiden. Helt enkelt för att jag behöver dom. Det senaste jag köpt är en iPad med Wi-Fi + 3G. Och det måste vara det mest användbara och häfigaste jag någonsin haft. Har ju växt upp med ”vanlig dator” och jag våndas bara jag tänker tillbaka på allt elände som detta givit en. Varför kom inte iden med iPad redan från början. iPad är en dator platt som en veckotidning. och så fruktansvärt enkel att använda. Och alla dessa ”apps” som finns att ladda ner till i princip allting. Vad är ”apps” ?, ja det är helt enkelt små program som installeras i ett kick, vansinnigt mycke är gratis, och måste man betala så kan det handla om ynka 7kr. Allting är så himla snyggt också. Jag hittar 2 fel på iPad, och det ena är skärmen som man trycker på med fingarna hela tiden, den blir ganska så ”smetig”. I dessa ”torr” tider, vintertid, då man kanske måste smörja händerna, så kan ni tänka själva. Fel nummer 2 det är att skärmen kunde ha varit ändå större, men det kommer väl, iPaden i sig har bra storlek, men man blir lite besviken när skärmen börjar ca 2.5 cm in. Funderar ni på att köpa dator/laptop – glöm det. Jag betalade strax under 7000:- för min, inkluderat orginalfodral för ca 400:-. iPad med Wi-Fi + 3G 64GB, innebär att man kan köra den via ett nätverk och när det inte finns så går den automatiskt över till 3G. Telia har även gott om surfzoner i städerna som ingår. Jag valde Telias abonnemang för ca 195 i månaden, bindning 18mån, fri surf upp till 10gb. 64gb är storleken på minnet/ hårddisken, vet inte vilket. Det finns 16 och 32gb modeller. Den har ingen fläkt som en vanlig dator som susar och stör, och den blir heller inte varm! Bilden visar jämförelse med en iPhone. Gå in på en affär, typ OnOff el.dyl. och prova en, ni kommer att bli sålda.

Det här inlägget postades i Media, Teknik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

