Polisjakt.

Idiot Road

Image via Wikipedia

Blev som sagt uppringd  härom natten av polisens ledningscentral, närmare bestämt 3 gånger med jämna mellanrum. Det står ”dolt nummer” på displayen och jag tänker ”telefonförsäljare på det här numret och mitt i natten, konstigt, nej dom ringer inte mitt i natten”  fick för mej att  ”nej jag svarar inte på dolt nummer  mitt natten”. Sen kom det ett meddelande på telefonsvararen och då fick jag veta vad som hänt. Så det var bara att klä på sig och springa ut i vinternatten, och jag hittade min bil ganska så omgående, och mötte även polisen på samma ställe. Den var tjuvkopplad men i övrigt helt skadefri. Just den bilen är av äldre modell så den är lättstulen. Man bröt av antennen, bockade till den  och använde den för att ta sig in i bilen. Man slog sen bort rattlåset och tändningslåset och knipsade av sladdarna och tjuvkopplade. Det var bara det att har man fått bort tändningslåset så är det bara att ta en skruvmejsel och vrida runt det som finns längre in så startar den. Amatörer! Den bilen har också ett fel, så när man trycker gaspedalen i botten så stannar den. Och precis så gick det för dom. Motorstopp en halv kilometer bort.

Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

