Kräftfest!

Har varit och och inhandlat helgens ingredienser. I Sverige så äter vi kräftor som galningar. Denna fest är dessutom ett så kallat knytkalas vilket innebär att alla tar med sig sin egen mat, vilket är ganska festligt, och ingen blir besviken på maten heller. Kunde inte låta bli att smaka på vinet. Och jag fotograferar som vanligt, tror jag, om jag nu inte blir för full (alcohål). Förra gången på det här stället så tog jag bara med kräftor och höll på att svälta ihjäl, så nu har jag tagit med massa annat. Det är så himla varmt igen, blött men varmt, and still – AUGUST. Och det skall bli ännu varmare i helgen. Vad ska ni göra i helgen?

edit 1108261653 – har just blivit uppdaterad med att man inte behöver ta med räkor.. flåt kräftor, DE får man, nyplockade och färska, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm… Och det skall det ju bli en fortsättning på det varma kvalmiga vädret och det med turbo sägs det, man räknar med att tempen inte går under +20 grader på natten vilkes räknas till tropisk temperatur. Och det förväntas bli upp till +30 grader på Lördagen. MÄÄÄN Phuu!….


Det här inlägget postades i Fest, Mat och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

